Музеят на транспорта

Вчера се разходихме с Мира до музея на транспорта. От известно време не бяхме се шматкали на по-далече-от-центъра и това ни дойде като свежа глътка въздух. Освен това музеят се намира от другата страна на залива, където ВИНАГИ грее слънце когато при нас вали. Очертаваше се да вали, така че, метнахме се на влака и се занесохме до музея. 




В музея има няколко секции за разглеждане - наземен(от първобитни шейни до спортни коли), воден(от ... ами ... дъска до 300-метров танкер) и въздушен транспорт, като самите секции са разделени на под секции и си има маршрути и карти, но ние минахме по пътя на свободния електрон с леко омекотено брауново движение. Първата зала е организирана като железопътна гара, в която са подредени всички видове влакове, които можах да си представя, с изключение на най-модерните МАГ-ЛЕВ и Шинкансен.

Влаковете бяха КОЛОСАЛНИ! На снимката отгоре се вижда ... аз съм към 185 см, а само колелото на това чудовище е по-голямо от мен. Имаше и малки влакчета, и средни, и разни други интересни конфигурации, но тези са от по-впечатляващите. Интересното е, че преди 100-120 години са предлагали същите условия, каквито аз си спомням от БДЖ, когато бях ученик и по-късно когато бях войник. Последните вагони, в които се качих и разгледах ... от преди около 100 години си бяха като на "Чайка експрес". Само дето не бяха с "кожени" седалки :) 




...Ъмм ... понеже от влаковете не са ни много хубави снимките, съм качил повече снимки от секцията с колите.


Тази кола е била притежание на заможна бизнес-дама. Имала е шофьор, който се е грижел за автомобила и е работил по 6 дена на седмица. Колата изглежда удобна за пътниците, но горкия шофьор е дзиндзиркал през зимата 


По-нататък се добрахме до автомобилите от 60-те години. Не се бях замислял, но изглежда "калинката" е колосална в сравнение с Мини-то. И доста по-удобна за бутане, заради двата ауспуха ...



Това е моят мотор! I am soo cool right now ... Sub-Zero! (s'all in my head... my shiny bald head *( :-)


Aaaa so that's where the flux capacitor goes... But this sucker ain't electrical. Да, Делориън! Колата изглежда впечатляващо отвън, но от вътре не е особено красива. Освен това ги нямаше таблата с годините и многото копчета ... въобщее ... Никаква машина на времето не е. Поне не в конвенционалния смисъл :)



О, да! Когато се пенсионирам, искам да имам тази кола(може и червена) и тази жена :) Така, че близки мои приятели ... остават ми 32 години... благодаря предварително :)



Те'а коли ... вървят ли , че гледам не ги купуват мно'о ... 



По-натам имаше и вело...вело абе колелета. Това е първият модел с пневматични гуми. Т.е. преди това са дрънчали много. Принципно велосипедите са доста гениално нещо, но ... защо, при положение, че са били доста добре запознати с механиката, ще решат да направят точно тази конфигурация като начален модел ... от далече се вижда, че на това нещо трудно ще се пази равновесие... (понеже няма емотиконка - *вдигам рамене*)



Q? сигурен ли си, че е безопасно?
Да, Джеймс, ще се наложи да летиш на това ... на този ... ммм... да го наречем хеликоптер. 



ПП Извинявам се за закъснението със снимките :/ 



Коментари

Популярни публикации