Плагон (copy-edit-paste)

Plagon

Какво да правим когато нямаме вдъхновение, но ни се иска да печелим както го правят другите?
В крайна смета колко сложно е да се изобрети "Мишка" или колко сложно е да се напише песен ?




Ами оказва се че е доста сложно. В крайна сметка повечето от нас са потребители и е много сложно от потебител да станеш ... творец например. Т.е. всички сме творци до някъде, но не сме най-оригиналните творци.

Когато бях тийнейджър (надявам се когато имаме деца да им покажа това за доказателство) имах много турболентен музикален живот. Т.е. бях "китарист" в няколко "групи". Това е друг начин да кажа, че притежавах китара и имаше хора с които издавахме звуци, които можеха, при определени обстоятелства, да се нарекат музика. Първият ми опит в писане на песен беше неуспешен превод на "sweet child o'mine"  на Гънс(гъссс). Срам! По-късо с втората група не си правих труда да пиша песни, или може би си правих ... не помня много добре защото бях по-голям тийнейджър (if you know what I mean). Имаше една песен, която "композирахме" заедно и тя не беше голям шедьовър, но все пак може все още да мине за пънкaрия.

Та идеята ми е, че не е трудно да се твори в стихийния смисъл. Всеки може да натвори какво ли не. Трудното е да сътвориш нещо. Понеже осъзнаването на този факт е ... трудно за много хора, а попринцип хората сме доста ...суетни, стигаме до момента с Плагон (покровителят на Плагиатите). Основната мантра тук е "COPY/EDIT/PASTE"

Много са причините поради които хората плагиятстват, но главната, според мен е суетата. Някои хора не могат да премат, че на други просто им се удава да сътворяват/изобретяват а на тях - не.

Както и да е статията я започнах заради това:
http://www.youtube.com/watch?v=K1grogCigxU&feature=related

Мога да мрънкам още сълго, ама не искааам...

Само да кажа, че съм бил и от двете страни на Плагон и когато си окраден, хич не е приятно. Още повече когато няма на кой да се оплачеш.

Коментари

Популярни публикации