Overqualified/Underqualified или "колко типа материя познавате, колега?"

Преди известно време се случиха някои събития и се наложи да си търся работа доста усилено. Не само аз, а и много мои близки. Както винаги всичко започва с избърсването на праха от CV-то и търсясиработа.com сайт, звънене по приятели, които все още имат работа и т.н. Знаете как е, нали?

Та след няколко седмично пускане на CV-та, започнаха телефонните интервюта.
Като начало ми направи кофти впчатление, че някои от фирмите (предимно една агенция) направо питат по телефона "колко пари искаш?" Лично аз мисля, че колкото и да се работи за пари (признай си, работата не те кефи чак толкова много, нали?), това не е въпрос за първо интервю, още по-малко за телефонно. Има и друга гледна точка, но аз не съм съгласен с нея.

Хубавата част на тези интервюта е, че по някога, се оказват доста информативни и ако случайно човек е кандидатвтвал на грешното място, подведен от гръмката титла на позицията, която се рекламира, може да нарави преоценка и да реши какво да прави по-нататък за да не си губи времето с глупости.

След първата цедка на фирмите започват интервютата на място. Тук вече започва да става интересно. Кандидатствайки за по-отговорна позиция, обикновено, когато ходя на интервю се обличам по-така. Т.е. слагам риза панталон и т.н. Та дразнещо е, когато те посрещне човек по дънки и тениска. Искам да кажа, ОК, фирмата няма дрес код, но след като кандидатствам за отговорна позиция, се предполага, че аз ще дойда облечен така, и ако отсреща хората са "по-спортно" облечени, ме поставят в неудобно положение. Същото важи и наопаки. т.е. ако дойда по дънки и тениска, а ме интервюира човек с официален костюм или рокля... Както и да е.

Отивам на интервю за "бла-бла-бла configuration manager", след като съм прочел едно 500 страници ITIL, PRINCE2 и други такива, с идеята, че терминологията поне ми е ясна, и че това, което рекламират, е това което казват че е, и какво се оказва... Оказва се, че позицията няма нищо общо с това което пише по книгите и стандартите, на които фирмата държи ( а и държи всички да знаят че спазва тези стандарти, ами е sys admin. ОК. Мога го това, ама не много. т.е. ще се оправя, дайте ми един месец да свикна(нали за това е изпитателния срок). Да, ама не. Ние искаме да можеш 1000 неща, ама ще ти плащаме като за нищо и.. ами ти всъщност май си много overqualified.
Ами такава ви е обявата !

Следващо интервю, друга фирма.
-Търсим "бла-бла team leader".
-Ок, ето това е моето CV, имам опит като team leader еди колко си време, бла-бла.
-Ама ние всъщност търсим junior бла-бла developer...
-!!!
OVERQUALIFIED!

Друга фирма:
-Здравейте, аз съм бла-бла, идвам за обявата за embedded бла-бла developer
-Ама тук пише, че вие се занимавате предимно с бла-бла хардуер - интервюиращ 1
-Да, това е, което съм правил най-много
-А това ли искате да правите? - интервюиращ 1
-Да, но на вас ви трябва embedded бла-бла developer и аз за това кандидатствам. Това е част от работата, която съм вършил и мога да се справя с нея.
-Аха... ние всъщност искаме и embedded бла-бла developer и ла-бла хардуер. Какво ще кажете? - интервюиращ 1
-ОК, може
-Ти к'во си правил до сега? - интервюиращ 2
-Занимавал съм се с embedded бла-бла и с бла-бла хардуер, имам опит...
-Не бе, питам те к'во си прайл - интервюиращ 2
-Ами много неща. Като се започне с проектиране на бла-бла чипове и се стигне до бла-бла системи. Платки, контролери, програми, фърмуер ...
- А колко типа материя има? - интервюиращ 2
....

И така един месец...

Други неприятни впечатления:
1. Обаждайте ни се за да ни държите в течение, но ние няма да ви се обадим, ако не ви одобрим (OMG?)
2. Изчакайте 3 месеца, защото в момента сме много заети ( WTF!)
3. Ама тая заплата чисто ли? (!!!)
4. Обяви от типа "търсим пилот изтребител с дългогодишен опит в танковите войски, опит с болиди на Формула1 и отлични познания по ДВГ, ракетни системи и състезателно изчисляване на балистични траектории за работа като контрола в градския транспорт" (FAIL)
и т.н. и т.н.



Коментари

Популярни публикации