A FAIL OF EPIC PROPORTIONS. Пътуване до вкъщи за празниците.

ОК.Наканих се и мога да пиша вече без да псувам. Много.

Предистория

През септември 2010 си купихме билети за пътуване до България за Коледно/Новогодишните празници. Започнахме с издирване на агенции, но честно казано цените, които предлагаха на човек бяха сметнати така, че ако в самолета пътуваме само двамата с Мира, самолетната компания пак ще има печалба. И от двамата. Така че билетите, които купихме, бяха от нискобюджетния тип. За сравнение само ще кажа, че крайната цена, която платихме накрая за двамата, беше по-ниска отколкото цената на един билет за "нормална" компания. Но това после.


Понеже няма директни полети оттук, купихме билети Белфаст-Лондон, Лондон-София и обратно. Та купихме си билети и зачакахме.  

А когато пристигнахме, колегите ме увериха, че тук НИКОГА не вали сняг. Валяло веднъж преди 30 години и от тогава - нищо.

Началото 

Декември 2010. Започваме да се вълнуваме. Купуваме подаръци и джвъчки и правим планове за виждане с приятели, с роднини и с кой ли не. Изпечатваме си е-билетите, които хич не са икономични, защото са по 2 страници вместо нормалните малки картончета, които дават обикновено, но както и да е.

Междувременно предсказанията на колегите ми не се сбъдват. Сняг вали и то с невиждана злоба. Като че ли не е валяло от 30 години. А ние идиотите, му се радваме. Сега малко уточнение - никога не съм летял през зимата, така че нямах идея какво да очакваме. 

Та идва заветният ден и ние тръгваме към летището. Минаваме чек ин и отиваме да чакаме в салона. От там се виждаше самолетът,  на който трябваше да пътуваме, както и пистата. По пистата постоянно минаваше малко снегоринче и я зачистваше. Въпреки снега, летището си беше отворено и работеше нормално. И така. Сядаме и чакаме. 

Докато чакахме, започна да ни прави лошо впечатление, че много полети не излитат. Въпреки това обаче, имаше и такива които излетяха. Имаше даже едно малко самолетче, което си излетя като стой та гледай. И така приближава нашия час, а аз забелязвам, че самолетът още не го чистят. Хмм. Притеснително.

Когато остана около половин час до полетът от летището обявиха, че полета ни ще се забави. Ок, ако се забави няма проблеми. Стига да излетим преди 19.00 - няма проблеми, защото ще можем да се прекачим в Лондон или поне да се чекираме и там. 

Часът е 16.00 значи имаме още 3 часа за да хванем другия полет и 1 час да откажа следващия полет безплатно.

17.00 - Съобщение. Полетът ще се забави с още един час.
ОК започвам да се притеснявам много. 

17.45- Съобщение. Полетът се отлага.
Мам@#%$! ОК обаждам се на Уизз да откажа следващия полет. Само дето не ме наби по телефона съпорта.
Прибрахме си багажа и си хванахме такси за вкъщи. От гишето ни увериха, че са ни букнали за следващия полет, на следващия ден сутринта. 

Прибрахме се вкъщи и аз се засилих да купувам новите билети от Лондон до София.
О! Чудо! билетите струват 4 пъти повече. ОК, дай да видим дали ще се засекат с Easy Jet...
О! Чудо! Букнати сме за полета след 2 дни, а не за следващия ден. Мам@#%$!
ОК. 

Уиз еър съпорт. 
- Искам да откажа полета за днес и да ми върнете парите за него. 
- Ок, ама то тук има една таксичка и една сумичка ... 
- Няма значение, искам да отказа полета Лондон-София за 17-ти Декември, ОК? Само Лондон-София, другия ми го оставете. 
- ОК, готово, ще си получите парите до 5 дена. 
- К. 

Изи Джет съпорт.
- Може ли да сте толкова некомпетентни? Защо ме лъжете? Нали на летището ми казахте, че ще ме букнете за утре, а тук пише вдругиден. Защо?
- Господине, много съжаляваме, ще разследваме. Много се извинявам, ама то сняг вали... 
- Ама като вали сняг зашо ме лъжете? Аз нямам проблеми, че ще пътуваме няколко дни по-късно, просто е тъпо да ми казвате утре, като е след два дни ... 
- Разбирам... 

и т.н. Но бяха учтиви и ни добавиха СМС известяване за без пари :) 

ОК. Купихме билети, поуспокоихме се и решихме да си почиваме до след два дни. 


След два дни.

02.00 сутринта. СМС. Полетът Ви е отменен.

Мам@#%$! Отварям сайта на ИзиДжет и опитвам да сменя резервацията за следващия полет. Не става. 
Мам@#%$! Хайде взимаме куфарите и към летището.

(Броите ли? Това е третото такси.)
Както и да е. На летището успяхме да се букнем за следващия полет в 16.30 и понеже така и така бяхме там, решихме да останем.
Само че там е студено. То е колкото стария терминал на София и като се отвори вратата, вътре става студено. ОК. Няма да стоим тук, връщаме се вкъщи.

Такси! 

14.00
Такси. Летище. Чакалня.

Интервюираха ни за местната телевизия и за местното радио. Оказа се, че имало и по-фрапиращи случаи от нащия. Това ме накара да се чувствам малко по-добре. Значи не бяхме съвсем нещастници. Има и по-зле. Аааа, комфортът на средната класа... ни така, ни така.

15.00 
Чекирахме се и отидохме да чакаме в салона. 

15.30 
Аз съм нервен и обикалям. Постоянно гледам времето в интернет. Какво е времето в Белфаст, какво е времето в Лондон, какво е в София, в Глазгоу и къде ли не. Знаех къде е започнало да вали и къде не. Къде летят самолети, къде ги спират. Защо ги спират. Въобще стрес. 

16.00 
Съобщение. Полетът закъснява до 17.00. 
Мам@#%$!

17.00 
Съобщение. Полетът закъснява до 18.00. Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!

18.00 
Съобщение. 
- Молим пътниците на Изиджет...
- Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!...
- да заповядат на гейт "В"...
- Мам@#%$!Мам@#%$!
- за качване на самолета. 
- WOOOOOOHOOOO!!! Yeah baby! 

18.45
Излетяхме. Стресът обаче не спира, защото полетът трае точно един час, а гишето на Уизз затваря 40 минути преди полета, значи в ... 19.50... 
Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!

Ще се тича. Мира помоли хората пред нас по седалките да ми направят път като кацнем за да мога да дотърча до гишето за да се чекирам, а те се съгласиха. Кацнахме в 19.30. 
Аз излетях. От вратата на самолета, до гишето на Уизз - по-малко от 2 минути. Чудно как никой не ме спря никъде. Минах покрай поне 3-ма охранители. Гледах с изцъклени очи и със сигурност съм изглеждал подозрително.
Чекирахме се и зачакахме. От тук нататък - всичко щеше да е наред. 


Превъртаме до 28.12.2010

Време е да изпечатаме билетите за връщане. Оваряме сайта на Уиз и ... О! Оказва се, че не само са отменили полета ни за 17.12.2010, но и този за връщане. 
Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!Мам@#%$!. Както и да е, поне ще ни върнат всички пари за полета, а и цените бяха паднали, така че купихме билети за връщане с клауза, според която, ако полета закъснее с повече от 2 часа, ние ще получим по 200 лева компенсация. 


02.01.2011


Мъглата е непрогледна. Едвам стигнахме до летището. Добре, че беше вуйчо. Но вуйчовците са за това :) Както и очаквахме, полетът закъсня. Само че с 8 часа, което означаваше, че изпускаме полета Лондон-Белфаст. А на летището в София, на стария терминал има 2 безжични мрежи. И двете не предлагаха интернет. Наложи се да отида и да използвам компютър във ВИП чакалнята за да откажа полета на Изиджет (ох горкият аз :) ) и да купя нови билети за по-късно вечерта. Купихме ги и долетяхме. Общо имаме около 20 часа чакане по летищата, 2 дена забавяне, един принтер и около 200 паунда в повече като големи загуби. Пак е по-евтино от билет от туристическа агенция.

... Да. Принтер.

Преди 2-3 дни.

Получихме си 400-те лева от Уизз. Вашта Мам@#%$! 

Коментари

Популярни публикации