Ориз със ...



Това е една рецепта, която се оказа много сполучлива за моето оцеляване.  По-късно Мира също оцени рецептата, въпреки че не я готви, а само ме мародерства аз да готвя. Предисторията е свързана с това, че обичам ориз. Пробвах 4-5 различни начина за готвене докато живеех сам, но резултатите бяха плачевни. Тогава един прекрасен ден, сестра ми ме светна как да готвя ориз възможно най-лесно. До колкото знам тя владее поне 3 от 5-те начина които знам за готвене на ориз. Този начин е "персийски" според нея. Според мен е просто  Начинът. 

И така, рецептата е много проста - взимате n чаши ориз и 2n чаши вода. Пускате "големия" котлон на печката на max. Изсипвате водата в тенджера, заедно със всички подправки, които смятате да ползвате. Обикновено това са сол, черен пипер, всякакви други неща, които вървят с ориз и евентуално, ако искате ориз със зеленчуци - около половин пакетче замразени зеленчуци по избор или нарязани пресни зеленчуци. Слагат се и две "врътки" олио или зехтин или палмово масло ( според това какво предпочитате ).Врътките са ... ами започвате да сипвате бавно зехтин и завъртате бутилката така че да опише кръгче докато наливате.  И така полученият буламач се слага на котлона. 
Нали не сте сложили ориза ? 
ОК.
Когато всичко това кипне, слагате котлона на средно положение и изсипвате ориза. Разбърквате добре, слагате капак и чакате. Тук идва интересния момент. Капака на моята тенджера е прозрачен и се вижда когато оризът е станал, така че не мога да кажа точно колко време се чака, но е много важно да има капак, иначе ориза става гаден. И така, след като ориза се е сварил, махате тенджерата от котлона и оставяте затворената тенджера за около 10-15 минути някъде да изстине. След това го ползвате като ориз. 

Красотата на този начин на готвене на ориз е, че позволява много гъвкавост. В началото предимно готвех ориз със зеленчуци, но постепенно преминах към разни други разновидности. Например пилаф - или просто гол ориз. Днес сготвих прост ориз с подправки и пресен лук. Получи се доста добре. Също така най-добри резултати съм имал когато готвя на газ. Електрическите котлони или преваряват ориза или не го сваряват като хората. Може би просто се научих на газ и затова ми е по-лесно така.  Какъв ориз става най-добре не съм правил изследване, но всичкия го изяждаме. Не съм пробвал с див ориз, но и не мисля, че някога ще пробвам.

Коментари

Популярни публикации